Sunday, October 21, 2012

Does mass media manipulate our perception? / Манипулирует ли масс медиа нашим восприятием?



UGGs
Если задуматься, то становится просто невероятно насколько средства массовой информации способны управлять сознанием людей, навязывать мнения и желания. На сегодняшний день, большинство людей не принимают собственные решения, а скорее выбирают из предложенных. И, в принципе, никто не видит в этом ничего такого.
Так как я рассматриваю это наблюдение с контекста моды, то и примеры приведу из мира моды.

If we plunge deeper in thought, it becomes unbelievable how mass media can manipulate the publics consciousness, impose opinions and desires. Nowadays, the biggest part of people don't make their own decisions, but select from the proposed. And, in general, no one sees anything bad in this. As I take a look at this observation from the fashion context, so then I'll give the examples from the fashion world.


Поговорим про угги, нет, я лично всецело за эту обувь, но если на чистоту, весь мир убедили, что валенки под названием "ugly boots" - это круто, модно и стильно, что кажется почти невероятным ввиду их, говорим честно, эстетической неприглядности.

Итак, рецепт прост - берем с десяток голливудских звезд, одеваем на них валенки, для пущего эффекта, выпускаем на улицы, желательно, летом. То, что летом, не заметят идущую по улице в валенках мировую серебрити - почти невероятно.

Let's talk about UGGs, no, me personally is entirely for these shoes, but frankly speaking, the whole world was convinced that boots with the name "ugly boots" - are cool, fashionable and stylish. This seems almost incredible due to their, to tell the truth, complete esthetic unattractiveness. 

So, the recipe is simple - you take around ten hollywood stars, put the boots on them and, to emphasize the effect, you let them walk outside on the streets, better in summer . The fact that in summer somebody won't mention the world's celebrity walking on the street and wearing boots - is almost unbelievable.
Карл Лагерфельд в браслетах "Шамбала"
Karl Lagerfeld wearing "Shambala" bracelets

Внимание привлекли, а дальше уже дело, как говорится, техники или удачной пиар стратегии.
Когда общественное мнение создано, в ход идут массовые потребители, которые уже знают, что это стильно, модно и желательно этот объект как можно быстрее приобрести, они меряют обувь, убеждаются в ее удобстве и незаменимости, после этого этапа данная обувь уже плотно укрепляет свои позиции на полках гардеробов модников и модниц.


"Shambala" bracelet
The attention is caught then, as we say, it is all about technics or a fortunate PR strategy.
When the public opinion is created the mass consumers are put in use. They already know that this is stylish, fashionable and is better to be bought in the shortest delay. They try on the shoes, get convinced of their comfortableness and irreplaceableness, then, after this step, these shoes strengthen solidly their positions on the shelves of the wardrobes of fashionable people. 

Так же можно говорить и о резиновых сапогах, юбках в пол, меховых жилетках, браслетах "Шамбала", сумках Birkin, Céline, Balenciaga или Louis Vuitton. И абсолютно не имеет значения подделки это или нет, суть дела не меняется - раньше этот предмет не вызывал интереса и потребности, теперь - без него не могут обойтись все уважающие себя модницы, те, кто считают себя или хотят быть таковыми. Длительность этого состояния потребности может варьироваться, но в итоге оно надоест, предмет приестся, а на смену ему придет другой.
Céline bags

The same thing can be applicable to the gum boots, long skirts, fur waistcoats, "Shambala" bracelets, Birkin, Céline, Balenciaga or Louis Vuitton bags. And it's not important at all whether they are authentic or copies, it doesn't change essentially the question - before this object had no interest nor demand, now - all the self-respecting fashionable people, or those who consider themselves or simply want to be fashionable, can't live without it. The length of this condition of demand can vary, but at the end people will get bored of it and it will be replaced with the other.



Для меня очень интересной стала информации о том, из чего же собственно состоит такое украшение, как жемчуг. К нему я относилась совершенно нейтрально, но узнав правду о способе его изготовления, поменяла свое мнение на резко негативное.

Recently, I found out a very interesting information about what really is such jewelry as pearls. My attitude to it was absolutely neutral, but after I learned the truth about the way it is produced, I changed my opinion to distinctly negative.

Итак, красивая сказка звучит так: в раковину случайно попадает песчинка, которая, со временем, и превращается в прекрасную жемчужину. На самом же деле в устрицу проникает паразитарное существо (клещ, червяк), защищаясь от него моллюск покрывает его слоями перламутра, которые и образуют тот самый жемчуг, этот процесс происходит непрерывно до конца жизни устрицы. Иными словами внутри жемчужины находиться трупик того самого паразита, который проник в нее.


Well, a beautiful fairytale sounds like: accidentally a grain of sand drops into a shell, which, after some time, transforms into a magnificent pearl. The truth is that a parasitical creature (a tick or a worm) penetrates into an oyster. In a desperate try to protect itself a shellfish coats it with the layers of nacre, that are creating the pearl. This process lasts uninterruptedly until the oyster dies. In other words there is a dead body of the parasite, that has penetrated inside the shellfish, buried inside the pearl.

Еще более противным является процесс искусственного производства жемчуга. В устрицу специально запускают паразита, который и провоцирует ее на выработку жемчуга. В процессе она, чаще всего, погибает, борясь за собственную жизнь.

Even more disgusting is the artificial way of producing pearls. Inside the oyster the parasite is put, that provokes the shellfish to produce a pearl. In process the oyster, fighting for life, more often than not, dies.


Ну как, хочется после прочитанного одеть на себя подобное "украшение"?? Неудивительно, что данная информация умалчивается...

So, what do you think, after all you read, would you like to wear such "jewelry"?? There is no wonder that this information is concealed...

Но суть сейчас не в безжалостной эксплуатации всего вокруг человеком, а в том, что мнение о любом предмете, украшении или вещи, формирует масс-медиа, а она, как известно, может практически все.

Толпой управлять легко, главное знать правильные рычаги.

But my point now is not in the ruthless exploitation of everything around by human-beings, I am talking about the fact that every opinion, about every object or jewelry is formed by mass media, and mass media, as we know, can do almost everything.

Its easy to control the crowd, you just need to know the right levers.

0 коммент.:

Post a Comment